två böcker och utfyllnad av tystnaden

händer inte så mkt kul i mitt liv så därför har jag inte så mycket att skriva om. har fyllt år och firat med massa fina människor, pluggat och dagarna bara flyter iväg. tänkte iallafall skriva om två böcker jag läst på sistone. 
 
 
ÄLSKADE vegetarianen av Han Kang så när jag såg denna på garaget var jag tvungen att låna den. boken handlar om massakern i kwangju 1980. jag fastande inte från början, antagligen för att jag var disträ och lat när jag läste. denna boken är så sjukt bra. vidrig, hemsk, sorglig och amazing. läser aldrig krigsböcker men denna ger en så jävla stark känsla och tydliga bilder av hur det var. han kang är ett geni!!!! längtar efter mer från henne. 
 
 
 
har ju skrivit lite för lovestory.nu och jag fick äran att recensera denna roliga fina bok. älskar sara granér och har gjort sen jag läste all i want for christmas is planekonomi typ 2013. dikterna i boken har hon lagt upp på sin insta under #dagensdikt innan och de är så roliga smarta och fina. mysig bok. love it. 
 
 
 
böcker | |
Upp