i veckan

jag skriver för lite på fördjupningsarbetet varje dag så jag får panikskriva på söndagskvällarna. det är tråkigt och jag vill bara ha detta överstökat så jag kan få gå på praktik och sen va klar. åka till lissabon. förtränga min ångest inför alla kurser som ska kommas in på och alla poäng som ska räknas in i min kommande kandidatexamen. så trött på det. allt är tråkigt. 
 
en sak som inte är tråkig är att jag läst 2 böcker på typ 1 vecka. yarden och trado. 
yarden tog mig med storm och lämnade kvar en ångest som gav mig svårt att sova. poetisk, rå och viktig. gav mig en bild av ett malmö jag inte visste något om. om arbete. om kroppar. om fattigdom. så bra bok. kommer minnas den länge.
 
trado är en poesisamling som athena farrokzhad och svetlana cârstean skrivit tillsammans och översatt från varandras språk utan att förstå det. det är ett vackert språk och jag känner mötet i texten. deras koppling. kul idé och fint språk! 
 
idag ska jag se säkert! och jag har sett framemot detta sen jag köpte biljetten mitt i en föreläsning. 
 
 
livet | |
Upp