vi ses

 

 

det är min sista natt i denna dåligt ventilerade lägenhet mitt i lissabon
världens finaste stad
här är klibbigt och det luktar äckligt från avloppet och sprickan i duschgolvet
jag kommer inte sakna just detta
inte lägenheten
ensamheten
ångesten jag haft här
för att jag vänder på dygnet
för att jag är ensam
för att jag inte gör tillräckligt

men jag kommer sakna
värmen

 

färgerna

 
 
 

den goda glassen på nannarella

vinho verde
livemusiken vid miradouro santa catarina
att kunna unna sig saker som är dyra hemma

 

 
 

att ha tid att skriva och bara vara
att inte jobba

att läsa vid kiosken 

popcorndoften i metron

 
 

att säga obrigada och le till folk
att ha så mycket att upptäcka
att frysa när jag tar ett dopp i atlanten en riktigt varm dag
att handla billig frukt
alla sjuka utsikter

 
 

men jag saknar
alla mina fina vänner
min familj
min pojkvän

(hittade inte bilder på alla jag hade velat men saknar allihopa!!!! obs)
 
att läsa vårdvetenskap

svenskt kranvatten
falafeltallrik med halloumi
att ta en öl på möllan med alla jag tycker om

 
 

att ha ett sammanhang
att inte vara ensam
en god kopp bryggkaffe
min säng
min lägenhet

malmö
att vara hemma

älskade älskade lissabon tack för att du tagit hand om mig så väl
vaggat mig i din varma famn
fått mig att svettas känna dofta se höra och vara i dig
jag har haft världens finaste sommar och jag är glad att den hände

lissabon vi ses

malmö, jag kommer hem nu <3

 

 
lissabon | |
#1 - - Anonym:

Åh, du är så välkommen hem Ebba! Precis som du har saknat oss här hemma har ju vi saknat dig. Puss! Vi ses snart. Älskar dig 💕

Svar: älskar dig med <3
Ebba Sigeback

Upp