bra böcker jag läst på senaste tiden

 
 
jag fortsätter tugga mig igenom bok efter bok som den sanna bokmalen jag är och nu har jag läst 3 stycken nya. 
 
 
den första jag läste ut var Kära Liv och Caroline. är sedan länge tillbaka BESATT av allt som har med liv och göra, samt har ju lyssnat lite på deras pod så kändes kul att läsa boken. skrattade högt av flera saker samt älskar liv om möjligt ännu mer nu. så kul bok, läste ut den fort och den var typ lagom lättsam samt smart. 
 
 
efter det läste jag en pytteliten bok, ca 15x15 cm stor va den och hade typ 200 sidor. lånade den på bibblan bara för den va så liten. den handlar om ett barn som dödsföds alldeles för tidigt och utspelar sig här i malmö. den var sorglig och fin, älskade prosan. en fin liten bok helt enkelt. 
 
 
 
en bok jag velat läsa enda senda den kom ut är paradise av nanna johansson. precis som med liv har jag varit smått besatt av nanna med, läst allt hon någonsin gjort och typ lyssnat på alla poddar hon varit med i. så bruljant människa. novellerna i paradise är korta, smarta och jag älskar hur alla karaktärer vär gränslösa och fuckar upp allt. nanna verkar va bra på typ alla genrer som finns? den var iaf väldigt underhållande att läsa och jag vill veta om paradise ska vara restaurangen paradise på kirseberg??? det e verkligen precis vid mitt jobb så d vore ju kul om d var så. 
 
 
inser nu att gemensamt tema i dessa böcker verkar vara malmöbaserade kvinnor. best of both worlds.
 
böcker jag planerar att läsa här näst: linjen, århundradets kärlekshistoria, wage slaves samt våt! (månadens bok i läsutmaningen)
böcker | |
Upp