däggdjur

 
en av mina största idoler tillika största inspirationskälla när det kommer till skrivande är annika norlin. har lyssnat på säkert och hello saferide sen typ 2008 kanske? oklart när jag exakt blev frälst. när annika släppte nytt album med hello saferide förra året älskade jag det. men asså jag har alltid föredragit annika på svenska så när hon skrev på sin fb-sida att hon skulle släppa en ny skiva förhandbokade jag direkt däggdjur. samma sak när biljetterna till malmö släpptes. köpte dirr på en föreläsning. 
 
jag älskar annikas skildringar av ingenting. av vardagen, om att va kär, om att vara. jag lyssnade så mycket på säkerts första album under 2009-2011. memorerade texterna, försökte (väldigt) knaggligt spela låtar på min gitarr. jag minns när jag åkte med pappa till mejeriet för att se säkert, det va typ kanske 2010. det var is i hela lund så vi typ halkde från stationen till mejeriet. vi stod upp på balkongen och jag var så himla hänförd. vi hade tagit tåget och det var ju liksom vinter så skånetrafiken var ju helt opålitliga, så vi fick gå innan spelningen var slut och springa genom lund över isen. jag var så ledsen att vi inte kunde stanna för jag hade typ inte varit på en sån bra konsert innan. det satte så stora spår i mig, har avgudat henne sen första gången jag lyssnade. 
 
och när jag nu lyssnar på däggdjur så väcks allt detta till liv igen. det är så bra så jag vet inte ens. kommer ju antagligen sitta som en ensam lipande tönt på spelningen i april med det tänker jag göra. 
 
bonus: gollig bild på mig innan spelningen i lund:')
 
 
 
 
livet | |
Upp