första boken i läsutmaningen

jag har bestämt mig för att dels läsa minst 40 böcker i år och även att göra yles läsutmaning. i januari var utmaningen att läsa en gul bok och det har jag gjort. jag läste ett liv för lite av kristoffer ahlström. jag älskar hur den samtidigt som den beskrivet en familj väver in en hel samhällsutveckling och historia. den handlar om klass, om kalla kriget, om avinstutionaliseringen och om psykisk ohälsa. även om det var mycket namedropping av platser i stockholm så störde det mig inte så mycket, men tror att en person som bor i stockholm uppskattar det mer än mig. språket och hur syskonens relation beskrivs är så starkt och bra. även beskrivelsen av ett insjuknande och hur psykisk ohälsa påverkar anhöriga är så jävla bra, det är så ovanligt att läsa böcker som beskriver det såhär. jag gillade verkligen den här boken och jag tänker på den även efter att jag slutat läsa = bra betyg. skulle säga 4,5/5 

böcker | |
Upp