ytligheter

jag älskar smink och hudvård och har typ alltid hållit på med det sen typ högstadiet tror jag. det började nog med att jag hade rätt problematisk hy med massa finnar och pormaskar samt superfet hy, vilket jag såklart hatade och försökte motverka med att pilla, klämma, smörja, torka ut, tvätta osv osv. efter allt detta trevande har jag lärt mig rätt mycket och fått ett stort intresse för hudvård. gillar att rå om mitt lille ansikte. älskar att sminka mig med, minns när jag köpte mina första ögonskuggor och provade mig fram med kajal för att få den ultimata pop-looken. såg såklart inte så fint ut men det va kul!! och jag tycker fortfarande det. efter allt experimenterande med olika saker i mitt ansikte har jag ju hittat rätt många braiga saker som jag gillar, tex:
 
(obs fick feeling och gjorde helt stylade foton på alla produkter but they deserve it, love them)
 
ett maaagisk liquid lipstick, såå fluffigt typ? mina läppar e som två små torra läderbitar på vintern men detta torkar inte ut alls. från body shop!
 
sheet masks som nog egentligen mest e härliga att ha på facet, gör inget dramatiskt med den med avokado gav härlig mjuk känsla efteråt. från tonymoly, beställde härifrån.
 
världens bästa budgetpalett kan ju va denna från makeup revolution, detta är 32 eyeshadow palette i färgen flawless! älskar den, har både matta, skimriga och riktigt glittriga färger.
 
har ju som ovan nämnt så torr läppar att typ inget matt läppstift funkar, men detta är också sjukt härligt tt kleta på på läpparna. mjukt, krämigt och håller bra. denna färgen har typ inget namn men läppstiftet e från sephora iaf, deras rouge matte lipstick!
 
Bästa ögonskuggeprimern jag någonsin testat. Blir lite klibbig så sminket fäster asbra och håller i all evighet utan att creasa sig. Från NYX!
 
nagellack har jag samlat på i drivor sen jag gick i typ 5an, som popare målade jag alla naglar i olika färger och kände mig så cute. gör dock inte det längre men nagellack har jag typ alltid på mig iaf. mina bästa e dom från hm, samt deras base coat. seche vive topplacket e rätt dyrt men asså tillsammans med baslacket håller mitt lack i typ en vecka med bara lite slitningar. har aldrig hänt innan!!! 
 
min hud älskar lushs produkter. celestial ger så härlig fukt och grease lightning får mina finnar att försvinna över natten UTAN att jag vaknar med en torr liten fläck där som typ alla andra såna punktbehandlingar gör för mig. 
 
andra toppensaker jag exponerar min hy för: niveas micellar water, så sjukt bra sminkborttagning! om jag e full och komemr hem behöver jag bara ta denna, smidigt och skönt. vaknar ändå inte med finnar som jag gör om jag använder typ makeup wipes. den rengör alltså bra för sig själv vilket e toppen om man är lat (eller full).
 
urban decays setting spray har revolutionerat mitt sminkgame. det ser såå mycket bättre ut och håller 100 gånger bättre. bra för mig som annars typ svettas av mitt smink. 
 
body shops vitamin e serum har räddat min torra vinterhy. tack mamma o pappa för juklappen<3
 
annat göttigt från body shop: blask musk-parfym och himalayan charcoal-mask. ansiktsmasken rengör min hy asbra, älskar att den svider som fan (mvh sjuk i huvudet).
har har svårt med foundation since 4 ever men dessa två känns som gjorda för mig. finns i riktigt sjukligt bleka nyanser och gör inte min hy kakig eller att den flagnar. brukar typ annars se ut som en reptil i foundation, men inte med dessa. är nog inne på min 6e eller 7e flaska av cc-cremen. 
sist men inte minst (billigast), denna palett från sephora som heter vintage effect. älskar denna!!! speciellt den som heter distressed och är typ rosa/röd. en riktigt fin palett som jag är glad att jag la lite extra pengar på. 
 
 
SÅ nu är lajvandet av beautyblogger över för den här gången. det va skoj
 
ytligheter | |
Upp