böcker böcker böcker

har alltid läst så mycket men känner att jag tappat det på sistone så i riktigt nyårsanda har jag ett läsmål detta år: 40 böcker.
låter mycket men har redan läst en och jag ska va ensam en hel sommar i lissabon så jag har massor av tid. och böckerna är allt från serier till romaner till diktsamlingar. men det känns kul!! jag e så taggad. listan innehåller tex:
tripprapporter
gösta berlings saga
SCUM-manifestet
århundradets kärlekshistoria

tänker att detta kan bli min läsdagbok med.
första jag läste ut var britt-marie var här.
den var rolig, välskriven, lite bisarr, fin och smart. jag gillade britt-marie och den utvecklingen karaktären gjorde, samt att boken känns så typiskt svensk småstad som ballat ur som det bara kan bli. trodde inte jag skulle älska den men det gjorde jag. bra beslut att impulsköpa den för en tia på emmaus.
böcker, livet | |
Upp