rutiner

 
nu har min sista termin på programmet börjat. våren som kommer känns fullspäckad och just nu känns det mest rörigt och stressigt. jag försöker vara effektiv, inte skrolla så mycket på mobilen när jag egentligen borde göra vettiga saker för jag vet att jag mår bättre av det. laddar ner appar där träd växer för att inte använda den när jag ska göra annat, det funkar bra och det är kul att se hur många minuter man faktiskt gör något koncentrerat. jag gillar rutiner och struktur, finns en anledning till att jag blir clarie dunphy i alla modern family-tester jag gör. det är skönt med rutiner i min annars ganska fria vardag som semidistans-student.
 
har kommit igång med träningen igen och det är så bra för mig. har mindre ont i rygg och axlar, sover bättre och det är skönt att gå till gymmet och svettas utan att tänka på en massa annat. känner mig dock lite sjuk i huvudet när jag på riktigt tycker det är HÄRLIGT att gå på spinning och cykla tills det känns som jag ska trilla av cykeln. kanske för att det känns som min kropp fungerar, att den faktiskt kan ta i så mycket utan att tuppa av. 
 
summan av kardemumman e väl att jag gillar att slutföra saker och upprätthålla rutiner som det kontrollfreak jag e :) mvh clarie dunphy
livet | |
Upp