30 böcker


i söndags läste jag ut den 30e boken för i år, Marina Bellezza av Silivia Avallone. trots att boken är över 500 sidor lång går den så snabbt att läsa och känns inte långdragen eller tråkig. gillade ju stål som är silivia avallones debut, så fin bok om två unga tjejers liv i en utdöende fabriksort i italien. marina bellezza har typ samma tema, ungdomar i ett italien påväg in i ekonomisk kris. och om kärlek, relationer, drömmar och revolt. mkt fin bok!! 
 
en annan bok jag läst men inte bloggat om: tripprapporter av tone schunnesson. en bok utan hämningar och gränser, inget för den känsliga och inget för den som gillar tradionell skönliiteratur. det händer ingenting i boken men den säger så mycket ändå. vet inte om det är prosa eller poesi eller en blandning. jag gillade den mkt iallafall. 
 
nu ska jag ta mig an anna karenina, känns tufft men jag ska klara det!!! det blir också min bok för juli månads läsutmaning, det vill säga en rysk klassiker på mer än 400 sidor. lia bra att köra på det dubbla antalet sidor. dock så svårt att hålla en så tjock bok på ett vettigt sätt när man är precis i början? hur ens.
 
aja slut på bokprat, nu ska jag ta en lång promenad till en bokaffär med enbart böcker på engelska. alla andra bokaffärer här har typ enbart böcker på portugiska vilket blir liiite svårt för mig. 
böcker | |
#1 - - Smuel:

30 böcker om året? Fin disciplin!^^ Något alla borde göra men få faktiskt gör

#2 - - anonym:

Inte 30 böcker om året. 30 böcker för i år, hon har halva kvar.

Upp