första dygnet i lissabon

nu är jag här!!! igår förmiddag när jag landade var det redan 30 grader varmt och under dagen steg det upp till 40 grader. det var helt sjukt. igår orkade jag inte så mycket förrutom att handla mat. men idag var jag ute och promenerade och shoppade i 4 timmar. gick också ner till vattnet och förbi Arco da Rua Augusta och köpte äcklig glass som den lurade turist jag är. det är så varmt att man knappt orkar gå mer än någon kilometer utan att fly in i luftkonditonerade butiker.
 
 
nu kommer massa bilder och mer text!! sluta inte läs
 
utanför min lägenhet.
 
inuti!! loftet är såå mysigt, med takfönster. resten är litet men funkar. 
 
ALLA hus i lissabon är verkligen asfina?? 
 
också en räddare i nöden i denna värme: metro. att gå i backar som känns som att bestiga mount everest är inte det lättaste i denna värmen. 
 
 
ikväll ska jag äta lite rester och sen läsa en bok och äta godis i en park. 
 
 
 
lissabon | |
#1 - - Sigeback:

Härliga fasader med mosaik i form av kakelplattor. Läste om dina mardrömmar. Igenkänning från min sida. Jag har fel kläder, kommer sent men det löser sig ändå. Jag tyder det som att du vill vara korrekt men då det egentligen inte är så viktigt för det ordnar sig till slut.

Upp