tankar

 
 
nu är det 12 dagar till jag är i lissabon. som alltid innan jag ska göra något stort så drömmer jag mardrömmar om att allt går åt helvete. innan min student drömde jag att jag glömde studentmössa, missade utspring och andra katastrofscenarion. innan min examen förra veckan drömde jag att någon försökte kväva mig under cermonin (? kan någon drömtyda det tack?) samt att jag tappade bort min jacka. och i natt drömde jag första katastrofdrömmen relaterad till lissabon. jag drömde att jag hade läst fel på 00:20 och 08:20 och därför kom till flygplatsen 8 timmar sent. obs att detta också hänt mig innan men att jag då missade flyget med ett helt dygn. tur jag har 12 dagar på mig att förbereda och fixa allt. hoppas det kan lugna mina nerver lite. ska iaf bli lite spännande att se vad min hjärna tänker fram för skumma scenarion denna gång!! 
 
det känns helt sjukt att jag nu är klar med mitt program. kommer aldrig mer träffa mina föreläsare eller kursare? ändå lite sorgligt. känns konstigt att vara så flytande. har ingen vardag nu i två månader och det känns så jävla skumt. men skönt såklart. ska inte bete mig som någon bortskämd liten brat. det är en ynnerst att jag ens kan göra detta. 
 
jag skriver packlista. köper nya kläder. väntar. tar vara på sista dagarna i älskade älskade malmö. känner allt på samma gång och har även pms så det känns som jag ska gråta hela tiden. både glädjetårar och ångesttårar. 
livet | |
Upp